Kampagne rettet mod vognmændene

24. september 2010

DTL og 3F danner med ny kampagne fælles front med det formål at give transportbranchen et fagligt løft samt at skabe praktikpladser til de unge, der måtte stå uden.

Budskaberne bag DTL og 3Fs kampagne er klare: Der skal skabes flere praktikpladser og tiltrækkes engagerede unge mennesker til transportbranchen.

Kampagnen skal dermed være med til at fremtidssikre branchen og skabe et gennemgående fagligt erhverv. Det kræver, at flere virksomheder uddanner lærlinge, og det er budskabet på den kampagne, der i løbet af de næste par dage rammer de danske vognmænd, som er medlemmer af DTLs arbejdsgiverforening.

For at sikre at vognmændene får den nødvendige hjælp og vejledning frem mod ansættelsen af lærlingen, har DTL og Dansk Erhverv sammen med 3F udarbejdet en "Lærlingemappe", der trin for trin informerer og guider arbejdsgiveren i forløbet, fra start til slut. I mappen findes derudover budskabet fra DTL og 3F og et udtrykt ønske om at skabe flere praktikpladser for de unge: "Ansæt en lærling og få op til 50.000 kr. i praktikpladspræmie", som gælder frem til årsskiftet.

For at læse yderligere om kampagnen - klik her.

-TUR

facebook twitter