Billedstafet via Instagram

5. marts 2014

Få syn for sagen med Oplev AMU-kampagnen, der blandt andet handler om få fortalt alle de gode AMU historier via billeder.



Via Oplev AMU-kampagnen, som TUR deltager i, er der skudt en stafet i gang. Stafetten foregår på Instagram, og det betyder, at en ny AMU-skole hver uge får magten over en profil, som de skal uploade billeder til. I sidste uge havde AMU Nordjylland stafetten, mens det i denne uge er Learnmark i Horsens, der har bolden.

På Instagram foregår alt i billeder, og det er også det, der er omdrejningspunktet for stafetten. De skoler, der har stafetten skal vise AMU-kursistens hverdag på skolen i billeder, og allerede en måned inde i stafetten kan man få sig et godt indblik i, hvad AMU er.

- Vi skal gøre styrkerne ved AMU mere synlige, og det gør vi blandt andet ved at få skolerne og kursisterne til at uploade billeder, siger projektleder Thea Jepsen og fortsætter: Oplev AMU handler om at få kursisterne til at dele deres oplevelser med andre, mens de er på kursus.

Stafetten vil komme vidt omkring i løbet af 2014. Den vil turnere hele landet rundt, men følgerne vil også få indblik i mange forskellige AMU-kurser.

Følg profilen @Ugens_AMU på Instagram via dette link - klik her.

Eller se billederne via dette link - klik her.

-TUR









facebook twitter