Der bliver knipset løs på landets AMU-skoler

3. juli 2014

Gennem den senere tid er AMU-skoler og kursister blevet opfordret til at tage billeder af deres AMU-oplevelser og dele dem via Instagram. Det er der kommet rigtig mange gode billeder ud af.



Oplev AMU er en landsdækkende kampagne, der løber i perioden januar 2014 til og med juni 2015. Ambitionen er blandt andet at synliggøre AMUs mange styrker via Instagram med hjælp fra skoler og kursister - som et led heri er der blevet afholdt en lang række Instagram-workshops på skoler i hele landet. Det har i den grad givet pote, og rigtig mange skoler har taget opgaven meget seriøst og knipset løs for at vise vomerdenen, hvad der rører sig på et AMU-kursus.

F.eks. har underviser hos TUC DEKRA Jesper Poulsen været meget aktiv med kameraet og uploadet en lang række rigtig gode billeder, der er med til at give et levende billede af, hvad et AMU-kursus kan byde på. Her møder vi blandt andet Hannah, der via AMU-kurser hos TUC DEKRA, er blevet ansat hos Ditobus i Holbæk og Samira, der også har et job i sigte på den anden side af kørekortet, der bliver taget hos TUC DEKRA. 

De mange gode billeder er med til at synliggøre, hvad AMU har at byde på – og det er samtidig også et redskab, som skolerne kan bruge til at markedsføre deres kurser via de sociale medier – f.eks. ved at indsætte egne hashtags på billeder uploadet via Instagram, der henviser til skolen og eventuelt særlige tiltag. Som når TUC DEKRA indsætter #jobgaranti, der sætter spot på de mange kursister, som via deres kurser ender med at få et job.

Se de mange gode billeder – klik her.

Læs mere om Oplev AMU - klik her.  

-TUR

 

 

 

 

 

facebook twitter

Nyheder

Nyhedsbrev - udgives hver fredag