Muligheder i virkeligheden

20. oktober 2014

Undervisningsministeriet står bag ny kampagne om erhvervsuddannelserne under overskriften 'Muligheder i virkeligheden'. Hos TUR er man på trapperne med en lignende kampagne.

erhvervsudd

Kampagnen præsenterer uddannelserne, som de kommer til at se ud efter sommerferien med regeringens reform af erhvervsuddannelserne. Formålet er at vække nysgerrighed omkring de mange gode muligheder, der er for både job og videreuddannelse.

Som led i kampagnen vil nuværende elever på erhvervsskolerne vise deres varierede hverdag via dialog med danskerne på gadeplan og på de sociale medier. De unge, der hver især repræsenterer forskellige erhvervsuddannelser, skal med deres engagement og stolthed over valget af uddannelsen fortælle virkeligheden om, hvad det indebærer at være elev på en erhvervsuddannelse. De unge elever vil være at møde på gadeplan, i biografen såvel som online og på reklamesøjler.

Følg kampagnen på Undervisningsministeriets Facebookside og se mere på erhvervsudd.dk

Ambassadører for transportuddannelserne
Hos TUR er man også i gang med at forberede en lignende kampagne med særligt spot på transportuddannelserne. Her skal seks transportlærlinge være med til at give et blik ind i transportbranchens mange muligheder og udfordringer via de sociale medier. Læs mere om projektet, der finansieres af TSU og GUU - klik her.

-TUR

 

 

 

 

 

facebook twitter