Tirsdag d. 2/5 bragte DI Business nyheden ”AMU-centre fjerner bøvlet” om, at AMU-centrene forsøgsvis får mulighed for at afhjælpe virksomhederne med administrative pligter.
- Før i tiden var vi jævnligt i kontakt med virksomhederne om efteruddannelse. Men efter at administrationen er blevet digitaliseret, skal de selv stå for tilmeldingen til kurserne og ansøgningerne til fondene. Det oplever mange som bøvlet, siger Eva Lundgren, souschef hos AMU Vest.
Derfor vil Undervisningsministeriet forsøgsvis give mulighed for, at AMU-centrene kan hjælpe virksomhederne med de administrative forhold. Det vil især hjælpe de små og mellemstore virksomheder, der ikke har kapaciteten til at sætte sig ind i reglerne i samme omfang, som de store virksomheder har.
Det er en fordel for alle parter, når virksomhederne f.eks. får hjælp til at holde øje med, hvornår deres medarbejdere skal på lovpligtige kurser. Det letter en administrativ byrde for virksomhederne og medarbejderne bliver sikret de rette kvalifikationer og certifikater.
AMU-centrene håber også, at tiltaget kan hjælpe dem med at tiltrække elever og gøre planlægningen af uddannelserne lettere.
- TUR
Læs hele nyheden ”AMU-centre fjerner bøvlet” fra DI Business
Læs også "Ekspertgruppe vil bygge efteruddannelsessystem om"
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925