Konflikthåndteringsspil til bus og taxi

5. januar 2018

Fokus på kommunikation og kundepleje bliver større og større inden for personbefordringsområdet. Derfor har TUR Forlag lavet konflikthåndteringsspil til brug inden for henholdsvis bus- og taxi-området.

Konflikthaandteringsspil -til -bus -og -taxi

Der er øget fokus på konflikthåndtering, kommunikation og kundepleje inden for personbefordringsområdet, hvilket blandt andet ses i den nye taxilov, der trådte i kraft den 1. januar.

Idéen med konflikthåndteringsspillene er at inddrage kursisterne og skabe debat omkring problemstillinger, de kan komme ud for i deres daglige arbejde. Det engagerer kursisterne i nogle svære spørgsmål og åbner samtidig op for mange mulige måder at aflæse og tackle en situation på.

Spillene er opdelt, så der kun købes adgang til det transportmiddel, som er relevant for det enkelte kursus. I begge spil fokuseres på, hvordan man som chauffør skal tackle forskellige situationer inden for områderne kundeservice, kommunikation, etik og moral – altså konflikthåndtering – både i forhold til arbejdsplads og kunder.

For at få mest muligt ud af spillenes indholdsområder, skal det afvikles i grupper af 3-6 kursister. Vejledning til både underviser og kursister er tilgængelige i spillet.

Køb adgang på turforlag.dk til Konflikthåndteringsspil – Taxi

Køb adgang på turforlag.dk til Konflikthåndteringsspil – Bus

- TUR

facebook twitter

Nyheder

Nyhedsbrev - udgives hver fredag