Transportbranchens imagekampagne

17. november 2009

Der er stor opbakning til ITD's imagekampagne: "Holder DK kørende". I kampagnens første uger har mere end 200 vognmænd og chauffører meldt sig som mulige deltagere i den reklamefilm, der skal laves i starten af 2010.

Reklamefilmen skal efter planen vises på landsdækkende tv i foråret og sommeren 2010 og er et led i historiens største imagekampagne inden for transportområdet. ITD er initiativtager og finansierer kampagnen sammen med FDE A/S. DI Transport, DTL, Danske Speditører og ATL er med som samarbejdspartnere, mens 3F og Transportministeriet bakker op. Der er sat 20 millioner af til projektet.

ITD har iværksat kampagnen for at gøre op med de fordomme, der, íht. ITD's formand Mogens Therkelsen, er knyttet til transportbranchen: "Kampagnen skal sikre, at befolkningen og politikere lærer os bedre at kende, så lastbiltransportens rammevilkår bliver fastlagt på baggrund af fakta og viden frem for fordomme og misforståelser". 

Læs mere om kampagnen og/eller meld dig til casting på www.lastbiltransport.dk. Der er sidste frist for tilmelding den 23. november. 

 -TUR

facebook twitter