DTL og 3F danner med ny kampagne fælles front med det
formål at give transportbranchen et fagligt løft samt at skabe
praktikpladser til de unge, der måtte stå uden.
Budskaberne bag DTL og 3Fs kampagne er klare: Der skal
skabes flere praktikpladser og tiltrækkes engagerede unge mennesker
til transportbranchen.
Kampagnen skal dermed være med til at fremtidssikre branchen og
skabe et gennemgående fagligt erhverv. Det kræver, at flere
virksomheder uddanner lærlinge, og det er budskabet på den
kampagne, der i løbet af de næste par dage rammer de danske
vognmænd, som er medlemmer af DTLs arbejdsgiverforening.
For at sikre at vognmændene får den nødvendige hjælp og vejledning
frem mod ansættelsen af lærlingen, har DTL og Dansk Erhverv sammen
med 3F udarbejdet en "Lærlingemappe", der trin for trin informerer
og guider arbejdsgiveren i forløbet, fra start til slut. I mappen
findes derudover budskabet fra DTL og 3F og et udtrykt ønske om at
skabe flere praktikpladser for de unge: "Ansæt en lærling og få op
til 50.000 kr. i praktikpladspræmie", som gælder frem til
årsskiftet.
For at læse yderligere om kampagnen - klik her.
-TUR
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925