AMU-kurser i digitale indberetninger

3. juli 2012

HAKL har udviklet AMU-kurser for virksomheder og medarbejdere, der arbejder med digitale indberetninger til det offentlige.

Der findes efterhånden mange obligatoriske digitale indberetninger til offentlige myndigheder, som kan være vanskellige for mange virksomheder at følge med i. Derfor har HAKL (Efteruddannelsesudvalget for Handel, Administration, Kommunikation & Ledelse) udviklet en række kurser for virksomheder og medarbejdere, der skal til at arbejde med, eller allerede arbejder med, digitale indberetninger til det offentlige. Det gælder fx virksomhedernes:

  • Digitale indberetninger af refusion af sygedagpenge til NemRefusion
  • Tilmelding og administration af AMU-kursister samt ansøgning om VEU-godtgørelse i EfterUddannelse.dk
  • Indberetning af løn, AM-bidrag og feriepenge i eIndkomst
  • Indbetaling af moms til SKAT TastSelv Erhverv


Håndteringen af de digitale indberetninger og indbetalinger indgår som en delmængde af et kursus af 1-2 dages varighed, hvor andre relevante emner og baggrundsviden for håndtering af digitale indberetninger også indgår.

Kurserne findes samlet på HAKLs hjemmeside, hvor de linker til Uddannelsesguiden, så man hurtigt kan se, hvor og hvornår kurserne udbydes mv. Alle indberetninger kan i øvrigt tilgås fra den fællesoffentlige søgeportal Virk.dk.

Se alle kurser med digitale indberetninger via HAKLs hjemmeside >Klik her


- TUR

 

 

facebook twitter