Kampagne skal skabe opmærksomhed om ordblindes muligheder

31. oktober 2013

Fra uge 43 og året ud kører kampagnen "Videre i teksten", der sætter fokus på, hvordan teknologien kan hjælpe ordblinde med at læse og skrive.

Kampagnen "Videre i teksten" har hjemmesiden viderenu.info, hvor man blandt andet kan læse, at over en million danskere har så store læse- og skrivevanskeligheder, at det skaber problemer for dem på jobbet og i fritiden. Der findes imidlertid en række it-værktøjer, der kan hjælpe svage læsere og ordblinde til at klare sig bedre i hverdagen. Disse værktøjer bliver præsenteret på hjemmesiden, hvor man også kan se videoer med ordblinde, der fortæller, hvordan de har haft glæde af disse it-værktøjer, som har hjulpet dem med at læse og skrive. F.eks. lufthavnsoperatøren Tommy Svensson, der som 40-årig for alvor kom i gang med ordblindeundervisning. En helt ny verden åbnede sig for ham, og han fik sit svendebrev som 58-årig.

Besøg kampagnens hjemmeside - viderenu.info

-TUR

 

 

 

 

 

 

facebook twitter