Videoen med rapperne Pak og Kassandra er en fest i stil med de typiske hiphop-videoer, men hvor bling og dyre biler er skiftet ud med en lagerhal, palleløftere, gaffeltrucks og lastbiler. Attituden er der dog stadig.
Sangen rammer ned i en populær musikgenre blandt unge mennesker, og det er en helt bevidst strategi. Musikvideoen er en del af image- og rekrutteringskampagnen "Job i Transport", som 3F, Dansk Industri og Dansk Erhverv i fællesskab står bag i regi af fondene Transportens Udviklingsfond og Godstransportens Udviklings- og Uddannelsesfond. Baggrunden er, at godstransportbranchen mangler folk.
- Vi er meget glade for, at musikvideoen er blevet så godt modtaget. Vores intention med den har været at fange især de unges interesse på en sjov, anderledes og underholdende måde. Og det må vi sige er lykkedes, siger Jørgen Aarestrup, der er forhandlingssekretær i 3F og formand for Transportens Udviklingsfond.
Mere end 400.000 personer har set videoen på Facebook, hvor den er blevet delt næsten 2.000 gange. Også på YouTube er sangen populær med flere end 213.000 visninger.
- TUR
Se videoen foroven eller på YouTube her
Besøg hjemmesiden 'Job i Transport'
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925