Opdaterede konfliktspil for bus og taxi

8. februar 2018

Konflikthåndteringsspil til brug i undervisningen inden for bus- og taxi-området er blevet opdateret, så de er tilpasset de seneste ændringer på områderne.

Konflikthaandteringsspil -til -bus -og -taxi

Fokus på kommunikation og kundepleje er blevet større inden for personbefordringsområdet, hvilket blandt andet ses i den nye taxilov, der trådte i kraft den 1. januar. TUR Forlags konflikthåndteringsspil til brug på området er nu opdaterede i overensstemmelse med de seneste ændringer. 

Idéen med konflikthåndteringsspillene er at inddrage kursisterne og skabe debat omkring problemstillinger, de kan komme ud for i deres daglige arbejde. Spillene engagerer kursisterne i nogle svære spørgsmål og åbner samtidig op for mange mulige måder at aflæse og tackle en situation på.

Spillene er opdelt, så der kun købes adgang til det transportmiddel, som er relevant for det enkelte kursus. I begge spil fokuseres på, hvordan man som chauffør skal tackle forskellige situationer inden for områderne kundeservice, kommunikation, etik og moral – altså konflikthåndtering – både i forhold til arbejdspladsen og kunder.

For at få mest muligt ud af spillenes indholdsområder, skal det afvikles i grupper af 3-6 kursister. Vejledning til både underviser og kursister er tilgængelige i spillet.  

Køb adgang på turforlag.dk til Konflikthåndteringsspil – Taxi

Køb adgang på turforlag.dk til Konflikthåndteringsspil – Bus

- TUR  

facebook twitter