Transportbranchen på Folkemødet

13. juni 2018

Transportens Udviklingsfond er taget med kampagnebilen til Folkemødet på Bornholm for at vise, hvad transportbranchen har at byde på.

Transportbranchen -paa -Folkemoedet

Kampagnebilen fra Transportens Udviklingsfond er en specieldesignet Volvo-lastbil med en trailer indrettet som et showroom, hvor man kan blive klogere på uddannelses- og jobmuligheder i transportbranchen. Kampagnebilen er en del af kampagnen ”Job i Transport”, som blandt andet tager ud på roadshow til landets folkeskoler.

Snus til branchen
Sidste år var kampagnebilen fra Transportens Udviklingsfond for første gang på Folkemødet på Bornholm. I år er ”Job i transport”-lastbilen igen på plads til Folkemødet i Allinge, og det vil give de deltagende politikere, beslutningstagere og helt almindelige danskere en chance for at se, hvad branchen har at byde på.

- Jeg håber, at mange vil kigge ind, stille spørgsmål og prøve lastbilsimulatoren. Så vil de blive klogere på en branche, som er helt afgørende for Danmark. Det vil vi alle få glæde af, siger Lars William Wesch, direktør i ATL.

Beskæftigelsesministeren lægger vejen forbi
Med forskellige arrangementer vil Transportens Udviklingsfond sætte fokus på aktuelle emner såsom førerløse lastbiler, generation Z og ordblindhed. Derudover vil der være mulighed for at møde unge lærlinge fra branchen. Også beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen lagde vejen forbi kampagnebilen torsdag den 14. juni.

Det forventes, at flere end 100.000 mennesker deltager på Folkemødet i Allinge på Bornholm, som finder sted den 14.-17. juni 2018. ”Job i Transport har plads på ydermolen på stand G12.

- TUR

Læs mere om Folkemødet på Bornholm

Læs mere om ”Job i Transport” på jobitransport.dk

Redigeret den 15. juni

facebook twitter