Foto: TUR
Den 1. juni lanceres kampagnekonceptet Minister vs. Lærling, som er en del af kampagnen ’Tag Styringen’. Formålet med konceptet er at vise lærlingenes kompetencer frem, og at transportfaget måske er mere krævende end mange tror. Samtidig skal konceptet tiltrække flere unge til en branche, der under corona-pandemien har vist sig at varetage en fuldstændig kritisk funktion i samfundet, og som skriger på flere lærlinge og mere arbejdskraft.
De tre lærlinge har inviteret transportministeren til at dyste i discipliner inden for hvert deres uddannelsesområde. Ministeren bliver både udsat for at parallelparkere med lastbil og præcisionsøvelser med gaffeltruck. Kan manden, der til daglig styrer landets transportområde, også tage styringen over køretøjerne?
Kampagnen ‘Tag Styringen’ blev lanceret i december 2020 og løber frem til udgangen af juni. Kampagnen har til formål at rekruttere flere unge til transportuddannelserne og oplyse de unge om de mange muligheder og fordele i transportbranchen samt gøre op med nogle af de fordomme, der findes omkring branchen.
Bag kampagnen ‘Tag Styringen’ står Transporterhvervets Uddannelser (TUR) samt 3F, Dansk Industri, Dansk Erhverv og Nordea Fonden.
- TUR
Se filmene med transportministeren og lærlingene her
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925