Nedenstående ansøgningsskema danner baggrund for sagsbehandlingen omkring fastsættelse af ændring i den eksisterede aftale. Den oprindelige uddannelsesaftale vil fortsat eksistere og der skal efterfølgende udfyldes og underskrives et 'Tillæg til uddannelsesaftale', som typisk angiver det nye sluttidspunkt for uddannelsesforløbet.
Elev/lærling og oplæringsvirksomhed kan selv søge om ændring af uddannelsestiden, men skolen kan også gøre det i samarbejde med elev/lærling og oplæringsvirksomhed. Det kan være en fordel, da I så sikrer, at skoleophold kan placeres inden for den ansøgte uddannelsestid.
Alle sager behandles inden for 14 dage, ellers orienteres ansøger. Et led i sagsbehandlingen er, at TUR undersøger, om arbejdsgiver og elev/lærling er enige om ansøgningen. TUR vil desuden forholde sig til varigheden af den ønskede ændring, herunder også under hvilke vilkår en ændring kan godkendes. Skole, elev/lærling og oplæringsvirksomhed orienteres om afgørelsen.
Skolen foranlediger at der udfærdiges et tillæg til uddannelsesaftalen, og som efterfølgende registreres af skolen i det administrative system, som skolerne og de faglige udvalg har direkte adgang til.
Klik nedenfor for at åbne det relevante ansøgningsskema. Ansøgningsskemaet åbnes på en ny fane:
Manglende oplysninger
Mangler der oplysninger i ansøgningen, vil TUR kontakte ansøgeren, og sagen behandles derefter.
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925