Få syn for sagen med Oplev AMU-kampagnen, der blandt
andet handler om få fortalt alle de gode AMU historier via
billeder.
Via Oplev AMU-kampagnen, som TUR deltager i, er der skudt en
stafet i gang. Stafetten foregår på Instagram, og det betyder, at
en ny AMU-skole hver uge får magten over en profil, som de skal
uploade billeder til. Hermed har stafetten været forbi skoler som
AMU, Aarhus TECH, EUC Syd, Selandia og Learnmark i
Horsens.
På Instagram foregår alt i billeder, og det er også det, der er
omdrejningspunktet for stafetten. De skoler, der har stafetten skal
vise AMU-kursistens hverdag på skolen i billeder, og allerede en
måned inde i stafetten kan man få sig et godt indblik i, hvad AMU
er.
- Vi skal gøre styrkerne ved AMU mere synlige, og det gør vi
blandt andet ved at få skolerne og kursisterne til at uploade
billeder, siger projektleder Thea Jepsen og fortsætter: Oplev AMU
handler om at få kursisterne til at dele deres oplevelser med
andre, mens de er på kursus.
Stafetten vil komme vidt omkring i løbet af 2014. Den vil turnere
hele landet rundt, men følgerne vil også få indblik i mange
forskellige AMU-kurser.
Følg profilen @Ugens_AMU på Instagram via dette link - klik
her.