Hvilke forventninger har buspassagererne egentlig til
buschaufføren? Hvordan forventer passagererne, at chaufføren bør
optræde, og hvilke ønsker har kunderne til den service de møder i
bussen? Det har TUR kigget nærmere på i en netop offentliggjort
analyse under titlen 'Buspassagerers forventninger til chaufførers
kundeservice ".
I forbindelse med Udviklingspuljen i 2013 har TUR fået udviklet en
analyse under overskriften 'Buspassagerers forventninger til
chaufførers kundeservice - og implementering af resultater i
uddannelsesmål'. Resultatet af denne undersøgelse peger på, at
kunderne har store forventninger til buschaufførernes kundeservice
og at service netop er én af nøglerne til at få flere kunder i
bussen.
Rapporten fremsætter endvidere forslag til en måde, hvordan der
kan sættes større fokus på kundeservice, herunder
konflikthåndtering og crowd control. Disse anbefalinger kommer til
at indgå i TURs igangværende serviceeftersyn af AMU og kommende
revision af uddannelsesmål.
Download rapporten: Buspassagerers forventninger til chaufførers
kundeservice
- TUR
Transporterhvervets Uddannelser
Vesterbrogade 6 D, 4. sal
1620 København V
E-mail: tur@tur.dk
Telefon: 35 87 87 00
CVR. nr.: 12852940
EAN: 5790002580925