Cargo Dynasty Kampagne Skal Vaekke Folkeskolens Interesse 500X320
  • 21. nov 2019
  • TUR Forlag

Cargo Dynasty-kampagne skal vække folkeskolens interesse

TUR Forlag introducerer kampagne på Facebook, der skal udbrede kendskabet til læringsspillet Cargo Dynasty.

TUR Forlag har lanceret en kampagne på Facebook, som skal sætte fokus på læringsspillet Cargo Dynasty, og hvordan lærere kan bruge spillet som en del af undervisningen for 6.-10. klasses elever i henholdsvis samfundsfag og matematik.



Læringsspil med flere formål

I Cargo Dynasty skal eleverne opbygge en logistikvirksomhed og få den til at vokse gennem samarbejde og innovativ tænkning. Det giver dem et godt indblik i organisering, styring og strategi og ruster dem til de krav, de vil blive mødt med på arbejdsmarkedet.

Cargo Dynasty er et spil og en læringsform, der inddrager eleverne og er med til at sætte rammerne for nye rollefordelinger og dynamikker i klassen. Derudover er logistik en af vores vigtigste kilder til konkurrenceoptimering, som også afspejles i spillet. Eleverne kan nemlig konkurrere mod hinanden både i mindre hold, klassevis eller alene for at blive den førende transportvirksomhed.
Ole Hartvigsen, projektleder hos TUR Forlag

Facebook er nøglen til den rigtige målgruppe

Kampagnen bliver delt på Facebook-siden ”Cargo Dynasty”, hvor der frem til primo december publiceres indhold om læringsspillet. Derudover er der blevet udviklet to film om læringsspillet, som deles på Facebook-siden, men som også kan findes på Cargo Dynastys egen hjemmeside.

Vi har valgt at Facebook skal være vores primære kommunikationskanal i forbindelse med denne kampagne, da vi i samarbejde med et eksternt bureau, er kommet frem til, at målgruppen vi ønsker at ramme, er til stede i højere grad på Facebook frem for andre sociale medier.
Ole Hartvigsen