- 1. jul 2020
- EUD
Transportskoler inddrages i nyt projekt
TUR har startet et nyt projekt, som omtales ”Transportbranchen i en ny tid”, der officielt blev skudt i gang 1. maj 2020. Projektet skal styrke fortællingen om transportbranchen og gøre transportuddannelserne til et attraktivt valg, som andre ser på med respekt både under og efter uddannelsen. Dette skal ske gennem en kampagne, som TUR udvikler i samarbejde med kommunikationsbureauet MUST.
Skolernes betragtninger inddrages
Med kampagnen søges det, at der responderes på de behov og interesserer, som bl.a. skolerne oplever, der er inden for TURs erhvervsuddannelser. Og netop derfor, er der blevet nedsat en følgegruppe bestående af seks erhvervsskoler, som dækker TURs erhvervsuddannelser bredt.
Denne gruppe skal sikre, at skolers og elevers betragtninger også inddrages i projektet. Samtidig er det hensigten, at projektets kommunikative indsats forankres og kobles til alle transportskolers kommunikative indsats.
Projekt præsenteret for følgegruppen
Mandag den 29. juli 2020 inviterede TUR følgegruppen til møde, hvor projektet blev introduceret. Dagens program bestod af præsentation af strategi og koncept, som danner grundstenene for kampagnen. Udover at beskrive projektets kerneopgave, havde mødet også til formål at kunne sparre med følgegruppen og få skolernes input med i rygsækken, inden kampagneelementerne skal udvikles.
Henrik Helios, der er uddannelsesleder hos EUC Lillebælt, mener, at skolerne spiller en vigtig rolle i at få udbredt kendskabet til projektet. Han lægger vægt på, at lærlingene skal være i fokus:
Jan Brochdorf, der er chefkonsulent hos DEKRA, er enig i, at skolerne skal gøre deres for at sætte fokus på projektet og uddyber: